自然

Endless Saturday - Amanda Rogers

不会游泳的🐠🐠:

Amanda Rogers出生在意大利,但她所有的成长经历都发生在纽约,所以她的音乐中听不出任何意大利人的感觉.她和Tori Amos的气质很像,都属于把钢琴当作主要乐器的唱作人.但她又有些不一样,她的音乐是感性的,恰如其分的伤感若隐若现.这是03年发行的第一张专辑,钢琴和Amanda Rogers温柔甜美的嗓音,给人一种很宁静的感觉

Endless Saturday

sometimes we're right
有时我们是正确的
and sometimes we're wrong.
有时我们会犯错
some hope in distant days,
在遥远日子里的一点渺茫的希望
bring money just in case
去赚钱吧

you wake up waiting for something to go wrong,
某日醒来 也许等待我们的是厄运
but we're always dreaming
但是我们总是梦想着:
"i can be stronger, i can be stronger"
“我可以变得坚强,变得更加坚强”
I'm rolling over endless saturday,
我在永无尽头的周六辗转反侧
wake me in the morning,
在早晨请唤醒我
wake me in the morning.
请唤醒我在早晨
you've lost your appetite
你失去了食欲
and that's fine now cause money's tight.
那还好,毕竟生活拮据
hurry up and wait in line,
时刻匆忙,排队等待
work hard to finish just in time for dinner,
为了准时的晚餐而竭力完成工作
wash your hands of this life
洗去手上来自这尘世的污垢
when you work for sinners,
当你为混账工作时
but not for much longer,
想着结束这样的生活
not for much longer...
崭新的开始不会太遥远
I'm rolling over endless saturday,
翻滚吧!无尽的周六
wake me in the morning,
早晨时唤醒我
wake me in the morning.
早晨再叫我起床
but for tonight,
但是今晚
I'll carry all of the weight of our lives 'til you open your eyes,
我会承载着生活的重量直至你睁开双眼
with thoughts of old times,
怀念着旧时光
wonderfully surprised that this life is fine with the safety net untied,
诧异于没有安全网的生活依然在前进
sleep all day cause you love to lose you mind.
整日睡觉因为你喜欢这种无所牵挂的感觉
I'm rolling over endless saturday,
翻滚吧!周六君
wake me in the morning,
记得早晨要叫醒我
wake me in the morning, wake me up, wake me up when you see the rising sun,
明天当你看到朝阳时叫醒我
wake me up when the morning comes.
清晨翩翩而至时 叫我起床吧


评论

热度(11)