自然

A Penny For The Band - Justin Rutledge

不会游泳的🐠🐠:

Justin Rutledge,来自加拿大多伦多的乡谣诗人。在上大学时期,他就是文学杂志的编辑,所以专辑中的歌曲充满了苦甜干涩各种味道,深厚的文学积淀让他的音乐里蕴含着一种深邃的内质。乡村民谣本以朴实动人,可他的每首小品并不只是一个简单的故事,他的歌词具有诗歌所拥有的韵律,而其中内敛的情感则需要听者细心地去一一捕捉

A Penny for the Band

Another Shirley Temple
新一代秀兰邓波儿
Another Caine and Able
新一代该隐和亚伯
There's nothing out the window,
窗外空空荡荡
And nothing on the table.
桌子上也是如此
This life is like a set list
这种生活就像设置好的列表
Scrawled across the nation
任由天马行空地胡乱涂写

If I miss you at the soundcheck,
如果我在试音的时候思念你
I'll see you at the station.
我就会去车站看看你的身影
There's a beast inside of me,
我的心里住着一只野兽
And he's not bad company
他并不是个差劲的伙伴
But he speaks in tongues I can never understand,
但我总不能理解从他口中说出的话
He says it's one more show and a penny for the band.
他说这不仅是花一分钱买来的一场乐队表演
Keep everybody dancing,
让每个人舞动身体
Keep everybody spending,
让每个人欢度时光
I know I am not a good man,
我知道我还不够优秀
But I can keep pretending.
但是我会保持谦逊
I leaned in the doorway
我倚靠在门口
Your dress is like a dark vale,
你的裙装就像一条晦暗不明的溪谷
But I'm not going your way,
但我不会跟随你的脚步
I'm going back to Parkdale.
我将回到柏岱尔
With a bottle of Burgundy,
带着一瓶勃艮第葡萄酒
Where she waits on the balcony,
她还在那儿的阳台上等待着
With a northern wish and a daisy in her hand,
手中捧着一束雏菊,带着来自北方的祝福
To send me all her love and a penny for the band.
给我带来所有的爱和对乐队的心意
There's a beast inside of me,
我心里住着一只野兽
And I miss my family,
我思念我的家人
All these pages and these stages made of sand,
思念过去记录下的点滴和并不豪华的舞台
Still, it's one more show and a penny for the band,
这不仅是花一分钱买来的一场乐队表演
One more show and a penny for the band.
不仅是花一分钱买来的一场乐队表演


评论

热度(14)